Informasjon fra styret

Informasjon fra styret distribueres via epost og på nettsiden.  I noen tilfeller som gjelder driften, for eksempel heis og vask av fellesarealer og lignende, vil beskjeder bli hengt opp i oppgangene. Men hovedregelen er at du må følge med på mail og nettside for å holde deg oppdatert.  I tillegg er det opprettet en facebookgruppe for mer uformell kommunikasjon mellom beboerne.

Det er viktig at du sørger for å holde oss oppdatert med riktig kontaktinformasjon. Skal du leie ut leiligheten, er du også pliktig til å oppdatere styret med leietakers kontaktinformasjon.

Dersom du har registrert deg og ikke mottar nyhetsbrev fra styret, må du sjekke spamfilter først og så ta kontakt med styret, slik at vi kan det ut.

Dersom du ikke har registrert deg ber vi om at du registrerer din kontaktinformasjon:

 

Meld deg på som seksjonseier
Meld deg på som leietaker

DERSOM DU SKIFTER E POST ADRESSE MÅ DU REGISTRERE DEG PÅ NYTT FOR Å VÆRE SIKKER PÅ Å FÅ NYHETSBREVENE.
(din gamle adresse vil da bli «dumpet».

 

Nyhetsbrevene som styret har sendt ut tidligere finner du nederst på denne siden

OKTOBER 2021

Skifte til ny leverandør TV og internett.   Installasjonsplan fra Telia.

De vil sette lapp på alle dører om når de kommer, men her har dere navneliste og datoer for installasjon.  Siden det kun er adresse og navn, som jo også finnes på ringeklokka, har vi tillatt oss å legge den ut på nettsiden. (strider ikke mot personvern)Klikk her:  Installasjonsplan Telie

Årsmøtet 2021
Dette vil gjennomføres digitalt:

Denne e posten er sendt ut til alle seksjonseiere.

Hei

Sakspapirene til årsmøte i Sørenga 3 sameie er nå lagt ut på Min Side.

Du kan nå gjøre deg kjent med sakene som skal behandles, og du kan benytte kommentarfeltet til å kommentere og stille spørsmål i hver enkelt sak.

Kommentarer og spørsmål er åpen fra 15.06.2021 klokken 12.00 til 18.06.2021 klokken 12.00.

Logg på https://www.usbl.no/min-side for å se sakspapirene til årsmøte.

Med hilsen,
Styret i Sørenga 3 sameie

Når du logger deg inn der får du se hele sakslisten og sakspapirene.  Du kan stille spørsmål og komme med kommentarer fra 15.06.21 til 18.06.21 kl. 12.00. Etter dette er det en stemmeperiode.  Alle instrukser vil være der når du er innlogget.

Vedrørende corona og fellesområder

Styret har innhentet råd fra blant annet Usbl om hvordan vi skal forholde oss til smitteverntiltak i fellesområder.

Vi henviser til generelle smittevernråd og vedlagte plakat hygieneplakat-smitte som er hengt opp i oppgangene.

Risiko for smitte i fellesområder er definert til følgende områder:

  • Smitte via berøringsflater som dørhåndtak og døråpnere både innvending og utvendig, gelender og heis
  • Dråpesmitte ved flere personer samtidig i samme område eller i heis.

Hva gjør vi med dette:

  • Hver og en prøver å unngå å berøre disse berøringsflatene direkte med hendene og bruk de automatiske døråpnerne mest mulig. Vær ren på hendene også når du forlater leiligheten
  • Våre rengjørere er bedt om å rengjøre flatene ekstra godt
  • Gå alene eller sammen med familien din i heisen. Vent på neste heis hvis det allerede er noen i heisen.  Vi har god heiskapasitet så det skal gå veldig bra

Følg smittevernreglene på takterrassen

Husk at også takterrassen er fellesområde og smittevernregler må følges også der. Ikke mer enn 5 personer i en gruppe og hold avstand.  Unngå situasjoner som kan utløse smitte selv om dere er utendørs.

Hva hvis en smittet person har vært i våre fellesområder?

Det er ikke noe varslingssystem som varsler styret eller naboer om en person i bygget er smittet eller om vedkommende har vært i våre fellesområder.
Dersom styret får kjennskap til dette ved at noen for eksempel er hentet med ambulanse eller melder i fra vil vi sørge for at det blir utført en ekstra vask/desinfikasjon av berørte områder.  Men som sagt, dette får vi ingen automatisk varsel om.  Derfor er det viktig at hver og en følger smittevernreglene og ikke minst vasker hender med en gang dere kommer inn i leiligheten for å verne dere selv.

17.04.20
Vennlig hilsen

Styret

2021

05.01.21Kasting av juletrær:

Hei, og godt nytt år.
Melding til styret
Oslo Kommune vil hente juletrær på Sørenga, 6. januar kl. 10:00 – ved Sørengkaia 7, skriver de.
Ifølge kartet er dette helt i enden på Sørengstranda, nedenfor gjenbruksstasjonen. Ved inngangen til Sørenga kan man si.
Benytt denne anledningen så slipper dere å dra til en av de store gjenbruksstasjonene.

2020

Det kommer containere til Sørenga fredag 17.04.20 og de blir stående til over helgen.  Forhåpentligvis med en tømming underveis.  De blir plassert i tverrslagene.

ÅRSMØTET SOM VAR PLANLAGT AVHOLDT DEN 21.04.20 ER UTSATT PÅ UBESTEMT TID PÅ GRUNN AV CORONA KRISEN.  NY DATO KOMMER!. 31.03.20 Styret  Vi har besluttet å se tiden an en stund til før vi bestemmer om årsmøtet skal være digitalt.  Det må gjennomføres innen 30.06.20.
16.04.20

Nedenfor finner du arkiv for informasjon som er sendt ut fra styret tidligere:

Årsmøte 2020 – dato og forslag

Til seksjonseierne i Sørenga 3 sameie   Varsel om økning av a konto beløp for fjernvarme, vann og avløp.

Test av brannalarm juni 2019

Vårdugnad

Skriv kalde baderomsgulv og radiatorer

NYHETSBREV

 

Årsmøte – Nyhetsbrev april 2021

nyhetsbrev april 2021

Nyhetsbrev mars 2021

Nyhetsbrev nøkkelbrikker

Nyhetsbrev november 2020

Nyhetsbrev 1 – 2020

Nyhetsbrev 2 – 2019

Nyhetsbrev febr 2019

Nyhetsbrev september 2021